- Γενικές Συνελεύσεις σε κάθε σχολή – Κοινές προτάσεις από ΕΑΑΚ, ΑΡΕΝ και υπόλοιπες αριστερές δυνάμεις
- Δημοκρατικά Φοιτητικά Συντονιστικά εκλεγμένων & ανακλητών αντιπροσώπων από τις γενικές συνελεύσεις
- 2ήμερες προειδοποιητικές καταλήψεις - Άμεση κλιμάκωση με 5νθήμερες επαναλαμβανόμενες καταλήψεις πανελλαδικά
- Πανεκπαιδευτικός Συντονισμός – Κοινό μέτωπο με τους εργαζόμενους
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, υπό την καθοδήγηση της Τρόικα και για λογαριασμό του ελληνικού και ξένου κεφαλαίου, προχωράει στην οριστική κατεδάφιση της δημόσιας – δωρεάν παιδείας. Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας εφαρμόζει και προωθεί μέτρα που καμία κυβέρνηση στο παρελθόν δεν τόλμησε να εφαρμόσει. Μέσα στο Μάρτη κατεβαίνει ο νέος νόμος της Διαμαντοπούλου με διαδικασία fast track…
Μπροστά μας έχουμε μόνο μια επιλογή. Τον αποφασιστικό αγώνα διαρκείας.
Οικονομικός στραγγαλισμός
Η κυβέρνηση έχει επιβάλλει ένα πραγματικό οικονομικό στραγγαλισμό στα ΑΕΙ και ΤΕΙ όλης της χώρας και ειδικά στα περιφερειακά. Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, που μειώθηκαν φέτος κατά 22%, έχουν πέσει στο χαμηλότερο σημείο από την μεταπολίτευση, το 2,75% του ΑΕΠ. Χιλιάδες συμβασιούχοι διδάσκοντες «407» παραμένουν απλήρωτοι εδώ και μήνες και πολλοί απολύονται. Πάνω από 800 ΔΕΠ δεν διορίζονται παρότι έχουν εκλεγεί από τις Συνελεύσεις των τμημάτων. Τα κονδύλια για το διδακτικό προσωπικό πετσοκόβονται. Σαν αποτέλεσμα σε πολλές σχολές καταργούνται δεκάδες μαθήματα ελλείψει διδακτικού προσωπικού.
Οι επενδύσεις σε κτιριακές εγκαταστάσεις και εργαστηριακές υποδομές έχουν ουσιαστικά παγώσει καθώς η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων έχει μειωθεί στο μισό. Χτυπιέται ακόμη και η λειψή φοιτητική μέριμνα και όλο και λιγότεροι φοιτητές δικαιούνται δωρεάν στέγαση και σίτιση. Αντ` αυτού η κυβέρνηση προωθεί την παραχώρηση αυτών των υπηρεσιών σε ιδιώτες και την θεσμοθέτηση των «κουπονιών», με βάση τα οποία οι φοιτητές θα «αγοράζουν» τις υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας (αύριο θα αγοράζουν και τις «εκπαιδευτικές υπηρεσίες» από τα ιδρύματα Δια Βίου Μάθησης και τα πανεπιστήμια, δημόσια και ιδιωτικά…). Ακόμη και οι πρυτάνεις κάνουν λόγο για ουσιαστική αδυναμία λειτουργίας των ιδρυμάτων και ουσιαστική κατάρρευση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Το τελευταίο «φρούτο» των περικοπών αφορά τα συγγράμματα. Σύμφωνα με πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου δωρεάν θα διανέμεται πλέον μόνον ένα σύγγραμμα και μάλιστα ένας τόμος σε περίπτωση που κάποιο σύγγραμμα έχει πάνω από έναν! Για τα υπόλοιπα θα καλούνται οι φοιτητές να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη…
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια – de facto αναγνώριση
Παράλληλα προχωρά γοργά η de facto αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) του υπ. Παιδείας ενέκρινε τη χορήγηση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους πρώτους περίπου 200 πτυχιούχους ελληνικών κολεγίων – παραρτημάτων ευρωπαϊκών ΑΕΙ. Με αυτό τον τρόπο αναγνωρίζεται η δυνατότητα των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν στην Ελλάδα και αποτελούν παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων να χορηγούν πτυχία με επαγγελματικά δικαιώματα ισότιμα με τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων, όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία 36/05. Έτσι αναγνωρίζονται στην πράξη τα ιδιωτικά πανεπιστήμια γεγονός που καταστρατηγεί το άρθρο 16 του Συντάγματος (αλλά που καθόλου δεν απασχολεί την κυβέρνηση).
Νέος νόμος πλαίσιο
Η επίθεση ολοκληρώνεται με την κατάθεση και ψήφιση του νέου νόμου πλαίσιο μέσα στο Μάρτη, παρότι μέχρι σήμερα έχει δημοσιευτεί μόνο το πλαίσιο διαβούλευσης (όχι το σχέδιο νόμου) και το έχουν απορρίψει τόσο τα συνδικαλιστικά όργανα των ΔΕΠ όσο και η σύνοδος πρυτάνεων.
Τα κύρια σημεία του νέου νόμου είναι:
- η θεσμοθέτηση της κρατικής υποχρηματοδότησης και η εξάρτηση των ιδρυμάτων από τις ιδιωτικές χορηγίες
- το πέρασμα της φοιτητικής μέριμνας στα χέρια ιδιωτών, η θεσμοθέτηση «κουπονιών» και φοιτητικών δανείων
- η διοίκηση των ιδρυμάτων από ένα διορισμένο Συμβούλιο με την συμμετοχή ανθρώπων της αγοράς και έναν επίσης διορισμένο πρύτανη που θα παίζει το ρόλο manager ανώνυμης εταιρίας
- η κατάργηση των ενιαίων πτυχίων (και των κοινών επαγγελματικών δικαιωμάτων) και η αντικατάστασή τους από εξατομικευμένους φακέλους προσόντων που θα οδηγούν σε ατομικές συμβάσεις εργασίας
- η ένταση των φραγμών στην εκπαίδευση καθώς η εισαγωγή θα γίνεται πλέον σε σχολή και όχι σε τμήμα και για να περάσει κάποιος από το 1ο έτος στο 2ο (δηλαδή από τη σχολή στο «ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών») θα πρέπει να δώσει νέες εισαγωγικές εξετάσεις
- η εντατικοποίηση των σπουδών με προαπαιτούμενα και αλυσίδες μαθημάτων με στόχο την καθυπόταξη του φοιτητικού κινήματος
Μπροστά σε αυτόν τον αντιεκπαιδευτικό «Αρμαγεδδόνα» το φοιτητικό κίνημα οφείλει να υπερασπιστεί τα δικαιώματα που οι προηγούμενες γενιές κατάκτησαν με αγώνες, ακόμα και με αίμα.
Αυτό σημαίνει αγώνας, σκληρός, αποφασιστικός και διαρκείας.
Προτείνουμε:
- Να γίνουν άμεσα γενικές συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων σε κάθε σχολή πανελλαδικά
- Η αριστερά να κάνει κοινές προτάσεις στις συνελεύσεις. Με δεδομένη τη διασπαστική και απομονωτική στάση της ΚΝΕ/ΜΑΣ αυτό σημαίνει ότι τα ΕΑΑΚ, η ΑΡΕΝ μαζί με τις υπόλοιπες αριστερές δυνάμεις πρέπει να προχωρήσουν σε κοινές συσκέψεις ώστε να καταλήξουν δημοκρατικά σε κοινά πλαίσια για τις γενικές συνελεύσεις.
- Να φτιαχτούν δημοκρατικά φοιτητικά συντονιστικά αποτελούμενα από εκλεγμένους και ανά πάσα στιγμή ανακλητούς αντιπροσώπους από τις γενικές συνελεύσεις γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος ο αγώνας να περάσει στα χέρια των φοιτητών.
- Να προχωρήσουμε άμεσα σε 2ήμερες προειδοποιητικές καταλήψεις τις οποίες να διαδεχτούν γρήγορα 3ήμερες με στόχο τις 5νθήμερες επαναλαμβανόμενες καταλήψεις.
- Πανεκπαιδευτικός συντονισμός καταρχήν με τους συλλόγους ΔΕΠ και 407 κάθε ιδρύματος και παράλληλα με τους δασκάλους, τους καθηγητές γυμνασίων-λυκείων και τους μαθητές. Στόχος οι συντονισμένες απεργίες, καταλήψεις και συλλαλητήρια που να παραλύσουν όλη την εκπαίδευση.
- Κοινό μέτωπο με τους εργαζόμενους ειδικά όσους βρίσκονται σε κινητοποιήσεις (οι συγκοινωνίες σήμερα, η ΔΕΗ και οι τράπεζες αύριο).
- Σύνδεση με το κίνημα «δεν πληρώνω». Στόχος ένα κοινό μέτωπο εργαζομένων και νεολαίας με στόχο την ανατροπή της πολιτικής του μνημονίου και της κυβέρνησης που την εφαρμόζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου